Schrijftip 10 | zichtbaar

Schrijftip 10: zichtbaarheid

Wanneer dat boek (eindelijk) af is, wil je natuurlijk dat het gekocht wordt. Maar om gekocht te worden, dient jouw doelgroep te weten dat het boek er is. Dus meld je je aan bij Bol.com, ga je de boekwinkels af en blog je je suf op je eigen website, die van derden en diverse schrijf- en lezersgroepen op social media.

Dat is natuurlijk heel mooi (en moet je vooral blijven doen), maar soms is het slim om eens buiten de gebaande paden te treden. Waarom alleen je pijlen richten op de etalage van de boekwinkel als je kapper en buurtsuper ook (lokale) spullen verkopen?

Zo is Antoinette’s thriller Bonuszoon nu al exclusief te krijgen bij conceptstore Schap 19 in Rhenen. Tamara gaat nog een stap verder en brengt haar thriller Onder Invloed onder de aandacht bij diverse gevaarlijke stoffen sessies waar ze vanuit haar werk betrokken bij is. En op 12 mei a.s. verkoopt ze het boek tijdens de Landgoedmarkt min of meer op de plaats delict. Hoe leuk is dat!

Dus: trek de stoute schoenen aan en benader in je zoektocht naar verkooppunten ook winkels en ondernemers waar jouw doelgroep zich bevindt. Hou hierbij in gedachte dat lokaal de gunfactor veelal het grootst is en dat er enige relevantie moet zitten tussen jouw verhaal en het beoogde verkooppunt in kwestie. En deel je ervaring vooral hieronder in het reactieveld.


Wellicht vind je dit ook leuk?

1 reactie

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.